چطور می‌توان تخم سوسک را از بین برد؟

پاسخ: تخم‌های سوسک داخل یک پوسته نسبتاً محکم کپسولی شکل قرار دارند و به همین دلیل به راحتی از بین نمی‌روند. سم سوسک کش تأثیری روی تخم سوسک ندارد و برای از بین بردن سوسک‌ها در خانه و جلوگیری از هجوم سوسک‌ها باید سراغ سوسک‌های بالغ بروید. برای از بین بردن سوسک‌های بالغ باید از سموم تخصصی مانند سم سوسک کش استفاده کنید و از به کار بردن هرگونه سم غیر تخصصی اجتناب کنید. چرا که این سموم نه تنها باعث از بین رفتن سوسک‌ها نمی‌شوند، بلکه باعث مقاوم‌تر شدن آن‌ها در مقابل سم سوسک کش نیز می‌شوند.

اگر طعمه‌ ها و تله‌ های سوسک کار نمی‌کنند چه کار باید کنیم؟

پاسخ: اگر طعمه‌ها و تله‌هایی که برای سوسک‌ها گذاشته‌اید کار نمی‌کنند، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک نابودگر حرفه‌ای تماس بگیرید که بتواند از مواد شیمیایی قوی‌تر و تجهیزات تخصصی برای خلاص شدن از شر هجوم سوسک‌ها استفاده کند.

 آیا می‌توانم با استفاده از دستورالعمل‌های منظم کنترل حشرات از هجوم سوسک جلوگیری کنم؟

پاسخ: دستورالعمل‌های منظم کنترل حشرات می‌تواند با تمیز نگه‌داشتن محیط خانه شما و هدف قرار دادن مناطقی که احتمال ورود سوسک‌ها وجود دارد، از هجوم سوسک‌ها جلوگیری کند ولی در صورتی که سوسک وارد خانه شما شده باشد برای از بین بردن آن‌ها مؤثر نخواهد بود. در این حالت تنها راهکار ممکن استفاده از سم سوسک کش است.

آیا سوسک‌ها در شب فعال‌ترند؟

پاسخ: بله، سوسک‌ها در شب فعال‌تر هستند و تشخیص آن‌ها در روز دشوارتر است.

چگونه از ورود سوسک‌ها به خانه از طریق زهکشی جلوگیری کنم؟

پاسخ: برای جلوگیری از ورود سوسک‌ها از طریق زهکشی، درپوش‌ها یا تله‌های سوسک در فاضلاب را نصب کنید و زهکش‌ها را تمیز و عاری از زباله نگه ‌دارید.

 آیا سوسک‌ ها می‌توانند در دمای سرد زنده بمانند؟

پاسخ: برخی از گونه‌های سوسک‌ها می‌توانند در دمای سرد زنده بمانند، اما بیشتر آن‌ها محیط‌های گرم و مرطوب را ترجیح می‌دهند.

چگونه می‌توانم از پنهان شدن سوسک‌ها در وسایل الکترونیکی خود جلوگیری کنم؟

پاسخ: برای جلوگیری از پنهان شدن سوسک‌ها در وسایل الکترونیکید، شکاف یا درزهای اطراف دستگاه را ببندید و آن‌ها را تمیز و عاری از بقایای مواد غذایی نگه‌ دارید.

آیا همه‌ی سوسک‌ ها می‌توانند پرواز کنند؟

پاسخ: برخی از گونه‌های سوسک می‌توانند پرواز کنند، اما اکثر آن‌ها قادر به پرواز نیستند یا فقط توانایی پرواز محدودی دارند.

 آیا می‌توان برای دفع سوسک سم دست‌ساز و یا خانگی استفاده کرد؟

پاسخ: امکان از بین بردن همه‌ی سوسک‌ها بدون استفاده از سم سوسک کش وجود ندارد. تمامی روش‌های خانگی دفع سوسک، برای مدت کوتاهی تعداد آن‌ها را کم می‌کنند، اما پس از مدتی سوسک‌ها به سم مورد نظر مقاوم شده و مجدداً تولید مثل کرده و تکثیر می‌شوند. بهترین راه برای از بین بردن سوسک در خانه، استفاده از سم سوسک کش است.

آیا جوش‌ شیرین سوسک را از بین می‌برد؟

پاسخ: استفاده از جوش‌شیرین به عنوان سم سوسک کش توصیه نمی‌شود، اما می‌توان از آن در ورودی اتاق کودکان برای جلوگیری از ورود سوسک به اتاق آن‌ها استفاده کرد. چرا که استفاده از سم سوسک کش در مجاورت کودکان می‌تواند باعث مسمومیت آن‌ها شود.

چطور از جوش‌شیرین برای کشتن سوسک‌ها استفاده کنیم؟

پاسخ: با کمک جوش‌شیرین و شکر می‌توانید تله سوسک درست کنید. بدین صورت که مقداری جوش شیرین و شکر را با هم مخلوط کنید و در محل عبور و مرور سوسک‌ها بریزید. شکر به عنوان طعمه عمل کرده و سوسک را به سمت جوش شیرین ترغیب می‌کند. پس از خوردن این ترکیب توسط سوسک، خیلی سریع از بین می‌رود. در نظر داشته باشید که مقدار جوش شیرین و شکر تقریباً باید برابر باشد و به میزان کمی جوش شیرین بیشتر باشد.

آیا جوش شیرین باعث از بین رفتن همه انواع سوسک می‌شود؟

پاسخ: خیر! جوش شیرین فقط روی برخی از سوسک‌ها تأثیر دارد. برای مثال سوسک‌های آلمانی که اندازه ریز و رنگ قهوه‌ای دارند، در مقابل جوش شیرین مقاوم هستند و برای از بین بردن آن‌ها فقط باید از سم سوسک کش استفاده کرد.

آیا قهوه برای از بین بردن سوسک‌ها در خانه مؤثر است؟

پاسخ: به کار بردن قهوه برای دفع سوسک تا حدودی می‌تواند مؤثر باشد. خواص اسیدی قهوه می‌تواند سوسک‌ها از بین ببرد. همچنین ترکیب شیمیایی کافئین برای سوسک‌ها سمی است و در صورتی که مقداری از آن بخورند، باعث از بین رفتنشان می‌شود.

پس از سم‌پاشی توسط سم سوسک کش، چقدر زمان لازم است تا همه‌ی سوسک‌ها از بین بروند؟

پاسخ: پس از سم‌پاشی ظرف مدت یک هفته همه‌ی سوسک‌ها از بین می‌روند، ولی برای اطمینان از عدم وجود تخم سوسک بهتر است تا 2 هفته زمان بدهیم. در این حالت حتی اگر تخم سوسک نیز در خانه باقی‌مانده باشد، در این مدت تبدیل به سوسک شده و به دلیل اثر سم از بین می‌رود.

راهکارهای تکمیلی پس از سم‌پاشی خانه با سم سوسک کش، تمیز کردن کل خانه و پر کردن درزها و شکاف‌ها در دیوار و کف زمین است.

آیا سرکه بر دفع سوسک‌ها از خانه مؤثر است؟

پاسخ: سرکه به تنهایی نمی‌تواند باعث از بین رفتن سوسک‌ها و مرگ آن‌ها شود، اما اگر نقاط مختلف خانه را با سرکه تمیز کنید، از ورود سوسک‌ها به خانه جلوگیری می‌کنید. چراکه سوسک‌ها از بوی سرکه بیزار هستند و از جایی که بوی سرکه به مشام برسد، فرار می‌کنند. اما همان‌طور که گفتیم، سرکه نمی‌تواند باعث مرگ سوسک‌ها در ابعاد زیاد شود و برای از بین بردن سوسک‌ها و جلوگیری از هجوم مجدد آن‌ها باید از سم سوسک کش استفاده کرد.

آیا می‌توان با استفاده از مایع سفیدکننده و یا جرم‌گیر سوسک‌ها را از بین برد؟

پاسخ: بله! اما استفاده از مواد شوینده قوی برای نابودی سوسک‌ها فقط زمانی کاربرد دارد که سوسک‌ها در تماس مستقیم و طولانی مدت با مواد شوینده قرار بگیرند. برای مثال بتوانید مایع شوینده را در حجم زیاد داخل لانه آن‌ها بریزید. ولی اگر فقط مایع سفید کننده را به نقاط مشکوک به تجمع سوسک‌ها اسپری کنید، قطعاً تعداد زیادی از سوسک‌ها فرار می‌کنند و فقط یک یا دو سوسک مرده باقی می‌ماند.