مارمولک ها چه نوع حیواناتی هستند؟

همانطور که باغ وحش سن دیگو اشاره می کند، مارمولک ها در سراسر جهان توزیع می شوند و در اکثر مکان ها زندگی می کنند. دیگر مکان های رایج سکونت مارمولک ها، گودال های زیرزمینی (به ویژه در بیابان ها)، درون صخره ها، باتلاق های باتلاقی و درختان است.

مارمولک ها حیوانات خونسردی هستند، به این معنی که متابولیسم کافی برای تنظیم دمای بدن خود ندارند. این بدان معنی است که توزیع جهانی در مناطق گرمسیری بیشتر است، در مناطق معتدل کمتر رایج است و در قطب ها کاملاً وجود ندارد. مارمولک ها برای تامین انرژی کافی برای فعال ماندن به دمای محیط مناطقی که در آن زندگی می کنند متکی هستند. در زمستان، قله‌های کوهستانی برفی، کوه‌های یخ و حتی مناطق معتدل مکان‌های بسیار اجتناب‌ناپذیری برای زندگی مارمولک‌ها هستند. از سوی دیگر، بیابان‌ها که اصولاً با بیشتر اشکال زندگی سازگار نیستند، تمام گرمای مورد نیاز مارمولک‌ها را فراهم می‌کنند. محدوده مارمولک های ردیاب صحرا شامل صحرا می شود و تنها دو مارمولک سمی، گیلا و قورباغه شاخدار، بیابان های جنوب غربی آمریکا را خانه خود می کنند.

 

ایگواناهای دریایی از خانواده مارمولک های آشنا شناگران خوبی هستند. آفتاب‌پرست‌ها همگی ساکنان درخت هستند، با آنول و پوست. مارمولک های عظیم الجثه یک گروه سکونت گاه هستند.