کک ها حشراتي از راسته سيفوننپترا هستند. حشراتي كوچك ، بدون بال و خونخوار كه حركتهاي جهشي دارند. ككها بيشتر از پستانداران و گاهي از پرندگان خونخواري مي كنند. به طور كلي از 3000 گونه كك فقط 12 گونه به انسان حمله مي كنند. مهمترين گونه هاي كك ، كك جوندگان ، كك انسان و كك گربه (Ctenocephalides felis) و كك سگ (Ctenocephalides canis) هستند.گزش آنها باعث تحريك ، ناراحتي شديد و خونريزي مي شود. كك جوندگان ناقل مهم طاعون خياركي و تيفوس منتقله توسط كك است. كك هاي گربه كرمهاي نواري (ستودها) را منتقل مي كند. كك تونگا ( كك شني) پوست انسان را سوراخ كرده و باعث عفونت مي شود. كك هايي كه انسان را مي گزد در بيشتر نقاط جهان يافت مي شود.

معرفی سه مدل از بهترین سم های از بین برنده کک

سم کک کش کلین آپ

سم کک کش موثر و فوری
سم کک کش موثر و فوری

سم کک کش پیرانا

سم کک کش پیرانا
سم کک کش پیرانا

سم کک کش فلازتیک مانگ

سم کشنده کک فلاز تیک مانگ
سم کشنده کک فلاز تیک مانگ

شماره تماس جهت مشاوره و خرید محصول

تلفن کارشناس فروش شیفت صبح : 09109107280

تلفن کارشناس فروش شیفت عصر و شب : 09109107360

يك كك ماده مي تواند در روز 50 تا تخم بگذارد. بر اساس تحقيقات آزمايشگاهي ، فقط 50% از تخمهاي هر كك به لاور تبديل مي شوند و در حدود 35% از لاروها موفق به تنيدن پيله و تشكيل پوپ مي گردند . جاي خوشبختي است كه از كل تخم هاي اوليه كك فقط 5% آنها به بالغ تبديل مي گردند .

نحوه زندگي كك ها

چرخه زندگي ككها شامل 4 مرحله تخم، لارو، شفيره و بالغ است. كك هاي بالغ 1-4 ميليمتر طول و بدني بيضي شكل دارند و در طرفين فشرده و بدون بال هستند.همچنين پاهاي آن ها رشد مناسبي داشته و براي پريدن سازگاري دارند. تخم ككها حدود 0.5 ميليمتر طول دارد ، تخم مرغي شكل و سفيد مي باشد . كك روي ميزبان خود تخم گذاري مي كند ، كه اين تخمها از بدن ميزبان روي فرش ، زمين ، خاك يا هر جاي ديگري ميافتند و در شرايطي كه دماي هوا اندكي بالا و هوا نسبتاً مرطوب باشد مي توانند دوام بياورند و چرخه زندگي خود را كامل كنند . در عرض 10 روزپس از قرار گرفتن تخم در محيط مناسب، لارو كرم مانندي كه فاقد ضمائم حركتي است خارج مي شود. اين لاروها از زير سطح خاك حركت مي كنند و يا اگر داخل اتاق باشد به داخل فرشها و يا شكافهاي كف نفوذ مي كنند ، لاروها از مدفوع ككهاي بالغ تغذيه مي كنند و در عرض 5-12 روز پيله اي ابريشم مانند ( silk like cocoon ) در اطراف خود توليد و در آن شفيره گذاري مي كنند . خروج حشره بالغ از پيله بسته به شرايط ممكن است از 5 تا 140 روز طول بكشد ، پس از خارج شدن حشره بالغ از پيله ، خود را به ميزبانش مي رساند و ادامه عمرش را كه حدود 100 روز مي باشد روي ميزبان سپري مي كند .

چرخه زندگي كك معمولاً در عرض 3-4 هفته كامل مي شود . ككها 48 ساعت پس از اولين خونخواري، جفت گيري كرده و به توليد تخم مي پردازند . ككها نسبت به سرما حساسند و در زمستان قادر به تحمل سرماي هواي بيرون از منزل نيستند .ساختمان هايي كه هواي گرم و مرطوب و غذاي كافي وجود دارد بسر مي برند.

صول مبارزه با كك

كك ها، از حشرات بسيار موذي و مقاومي هستند كه هم براي انسان ها و هم براي حيوانات مشكلات فراواني ايجاد مي كنند، اما تا كنون راه موثر و بي خطري براي مبارزه با آن ها يافت نشده است. چون اين جانوران بسيار ريز و مقاوم هستند، به سرعت در پناهگاه ها مخفي مي شوند و به راحتي قابل از بين بردن نيستند


كك ها، حشرات موذي و بسيار خطرناكي هستند كه به واسطه ويژگي هاي حركتي و دوره زندگي، به دام انداختن آن ها بسيار مشكل و تقريبا غيرممكن است. حتي استفاده از سموم در مبارزه با آن ها راه به جايي نمي برد. اگر كك ها، وارد محيط هاي مسكوني شوند، بيرون راندن آن ها بسيار مشكل است. از آن جا كه اين حشرات به طور سريع به سمت انسان جذب مي شوند، افرادي كه براي تفريح به مناطق روستايي مي روند از گزند آن ها در امان نخواهند بود. به دليل آن كه اين حشرات مي توانند ناقل بيماري هاي خطرناك مشترك بين انسان و دام باشند، توجه به مبارزه با آن ها ضروري است. ساير راه هاي مبارزه در مورد كك ها هم چندان كارساز نمي باشند، بنابراين به دنبال يافتن راهي براي حل اين مشكل در جستجوي موادي كه بتوانند اين حشرات را از انسان دور نمايند، يك تركيب طبيعي كشف گرديد كه به طور موثري مي تواند سبب دوري و فرار حشرات گردد. از اين تركيب طبيعي پمادي تهيه گرديد كه روي 30 نفر از افراد ساكن و شاغل در اطراف دامداري ها آزمايش شد و سپس نتايج حاصل بررسي گرديد و مشخص شد كه اين تركيب مي تواند به نحو موثري به احتمال 99% باعث فرار اين حشرات و دوري آن ها از افراد گردد.

بیماری های قابل انتقال از کک ها:

طاعون

یک بیماری باکتریایی است که ابتدا در میان حیوانات وحشی مثل رات ها و دیگر جوندگان بروز می کند. عامل طاعون باکتری یرسینا پستیس است، که به وسیله کک ها انتقال می یابد.

تیفوس ککی

نام دیگر آن تیفوس مورن است، عامل آن ریکتسیا تیفی است و به طور تک گیر در جمعیت رات ها و موش ها اتفاق می افتد. این بیماری به طور کلی توسط کک های جوندگان و گربه انتقال پیدا می کند.

بیماری تولارمی

به وسیله باسیل فرانسیسلا تولارنسیس ایجاد می شود.

نشانه های وجود کک در محل زندگی

1- اثر خون در روی محلفه

2- دیدن کک (مرده یا زنده) دررختخواب

3- وجود  کک  در بین  درزها و شکافت ها

علائم حاصل از گزیدگی کک بر انسان

1- کم خونی 

2- خارش شدید وعفونت

3- کم  خوابی یا  بی  خوابی

4- بوی بد حاصل از گزش کک روی  پوست

5- در برخی موارد ایجاد تاولهای قرمز رنگ همولوژیکی بزرگ

اقدامات جهت پیشگیری

1- انجام استحمام منظم

2- جوشاندن لباس ها، ملحفه ها

3- رعایت اصول بهداشت فردی

4- در معرض آفتاب قرار دادن وسایل کک زده

5- دوغاب کردن کف ساختمان یا سیمان و گچ گرفتن درزهای ساختمان

6- در کلیه موارد باید افراد آلوده پس از درمان، مجددا تحت درمان قرار گیرند

باید توجه داشت که در رختخواب کود ک و نوزاد نباید سمپاشی صورت گیرد و بهت است برای مقابله با انها از روش های دیگری که ذکر شد استفاده کرد.

اقداماتی که پس از سمپاشی باید صورت گیرد

1- توجه داشته باشید که ،تنها پس از هوادهی می توانید به محل باز گردید.

2- در صورت آغشته شدن مواد غذایی و آب به مواد سمی،از مصرف آن خودداری کنید.

3- پس از سمپاشی و بازگشت به محل تمامی راه های جریان هوا،در و پنجره ها را باز بگذارید.

4- باید به این نکته توجه داشت که سم تا زمانی که مرطوب است و کاملا خشک نشده می تواند مسمومیت ایجاد کند.

5- خانمهای باردار،کودکان ،افرادی که دچار بیماری قلبی، کلیوی، حساسیت های پوستی و… هستند؛ برای  حضور در محل سمپاشی شده طبق توصیه ی کارشناسان عمل کنند

6- کنترل جهت اطمینان از نتایج بدست آمده با استفاده از روش های پاک سازی محیط، بهبود شرایط و ساختمان و سایر اقدامات، زیر نظرمتخصصان سمپاشی  صورت می گیرد.

7- کنترل جهت اطمینان از نتایج بدست آمده با استفاده از روش های پاک سازی محیط ، بهبود شرایط وسایراقدامات،زیرنظرمتخصصان صورت می گیرد.

مضرات استفاده از سموم غیر بهداشتی توسط افراد نا آگاه 

1- استفاده از سموم غیربهداشتی وهمچنین تماس افراد با این سموم به تغییر سلولی می انجامد که موجب افزایش فعالیت عصبی می شود

2- استفاده ازسموم شیمیایی غیر استاندارد، باعث تغییرسرعت فعالیت های مختلف بدن؛ افزایش تپش قلب و تعریق یا کاهش وتوقف کامل تنفس می شود .

4- بی توجهی و افراط در مصرف آفت کش ها غیر بهداشتی باعث خسارات قابل توجهی در موجودات زنده و ایجاد بیماری و مرگ در انسان ها می شود.