از بین بردن انواع سوسک‌ها با روش‌های موثر | تخلیه چاه - لوله بازکنی

حقایقی در مورد سوسکها

سوسک ها از زمان دایناسورها بوده اند!
    سوسک می تواند تقریباً یک ماه بدون غذا زندگی کند.
    سوسک می تواند حدود دو هفته بدون آب زندگی کند.
    بعضی از سوسک های ماده  فقط یک بار جفتگیری می‌کنند و باردار می شوند!
    سوسک می تواند تا یک هفته بدون سر خود زندگی کند!
    سوسک ها می توانند تا ۳ مایل در ساعت حرکت کنند.

سوسک ها میلیون ها سال است که در برخی از سازگارترین آفات روی زمین تکامل یافته اند. تقریباً ۴۰۰۰ گونه زنده سوسک در جهان وجود دارد. حدود ۷۰ از این گونه ها در ایالات متحده یافت می شوند.

سوسک ها معمولاً در ساختمان ها و خانه ها یافت می شوند زیرا محیط های گرم و نزدیک به غذا و آب را ترجیح می دهند. متأسفانه سوسک ها می توانند باعث ایجاد حساسیت شوند و باعث حمله آسم بخصوص در کودکان شوند. آنها همچنین می توانند تقریبا ۳۳ نوع مختلف باکتری را گسترش دهند.

تفاوت شناخت سوسک ریز آلمانی از سوسک آمریکایی - نگین دشت

بیولوژی سوسک ها 

سوسک ها حشراتی که بدن پهن و به طور معمول دو جفت بال دارند که در پشت روی هم قرار گرفته است گونه های نادر و کمی از سوسک ها قادر به پرواز های طولانی هستند، ولی معمولا بسرعت راه میروند و دونده های خوبی هستندرنگ بدن سوسک ها از قهوه ای روشن تا سیاه است و طول بدن گونه ها از 3-2 میلیمتر تا بیش از 80 میلیمتر متفاوت است.

سوسک های فاضلاب یا همان سوسک درشت

این نوع سوسک ها با گرم شدن زمین در اواخر بهار نموده بیشتری پیدا می کنند. به طوری که باعث ایجاد سلب آرامش و ایجاد بیماری به علت رفتار و بخارات بد تغذیه این سوسک می شود.

سوسک فاضلابی و سمپاشی فاضلاب | سمپاشی | سمپاشی در تهران | شرکت سمپاشی در  تهران | شرکت سمپاشی نگارین تندیس

بهترین روش مباره با سوسک سمپاشی

استفاده از سموم شیمیایی مناسب در کلیه راه آبها منهل ها و فاضلاب رو ها
به علت مشترک بودن رایزرهای ساختمان برای جواب دهی کامل باید از بالا تا پایین از پشت بام تا پارکینگ و تمامی واحدهای یک ساختمان به طور همزمان و هماهنگ اقدام به سمپاشی نمایند و به مدت ۸ الی ۱۰ ساعت آب مصرف نگرد.

سوسک های فاضلابی که محل چاه برای آنها امن ترین جاست از آفات مهم هستند زیرا انها از کثافات ، غذاهای فاسد، پارچه ها و چسب کتاب تغذیه میکنند و این غذا ها را دوست داند آنها را به غذاهای سالم ترجیح میدهند. آنها قسمتی  از غذای کاملا هضم نشده خود را استفراغ میکنند و به دفع مدفوع روی غذا عادت دارند. همچنین این حشرات از دهان و غددی که منافذ آن در پوست باز میشوند ماده نامطلوبی ( فرمون های مسیر یابی و ردیابی) ترشح میکنند که در مسیر رفت و آمد و منابع غذایی ایشان بوی ماندگار ناخوشایندی ایجاد میکند آنها بوسیله این فرمون های نشانه گذاری و مسیریابی و با این کار در حقیقت محل عبور و مرور و محل غذا و پناهگاه و همچنین محل کلونی های سوسک ها را نشانه گذای میکنند که خیلی راحت مسیریابی کنند. 

گرما و شبکه جمع آوری فاضلاب شهری دو عامل تکثیر و پراکنش سوسک درشت در منازل و ادارات هستند. سوسک فاضلاب یا سوسک حمام با سوسک درشت اسامی متعارف سوسری آمریکایی می باشند. طبق نظر srini kambhampati استاد معروف زیست شناسی دانشگاه تگزاس از بین بردن سوسک فاضلاب یعنی بر هم زدن چرخه نیتروژن در خاک و ضربه جبران ناپذیر به سلامت جنگل‌ها و جانداران کره زمین. اما جای نگرانی نیست با وجود سمپاشی گسترده که فاضلاب ها انجام می‌شود این سوسک ها منقرض نمی‌شوند زیرا این سوسک ها حتی در مقابل سلاح هسته‌ای مقاوم هستند با توجه به اینکه سوسک فاضلاب از کثیف ترین حشرات می باشد و سبب انتقال بیماری های بی شماری به انسان می شود بنابراین پایش به محیط زندگی و کار ما باز می شود سموم مصرفی جهت سمپاشی فاضلاب ها باید توسط افراد متخصص سموم و زیست شناسی و شرکت های دارای مجوز تایید شود. زیرا مصرف سموم فسفره علاوه بر ایجاد مقاومت در حشرات با راه یافتن به منابع آب های زیرزمینی سبب آلوده شدن این منابع شده و طی چرخه آب در کره زمین بعد از گذشت سالها دوباره به روی زمین بازگشته و آب شرب و کشاورزی نسل های آینده را تشکیل می دهد که سبب ایجاد بیماری‌های خطرناک می‌گردد.

شکل ظاهری و آناتومی سوسک درشت فاضلاب:

سوسک آمریکایی دارای طولی بیش از 50 میلی متر و 3 اینچ و رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز است و در ناحیه پشت سر یک نوار زرد رنگ مشخص دارد، این حشرات پهن و بیضی شکل بوده و از جمله گونه‌های آفات خانگی به شمار می‌رود.

نحوه تکثیر و زاد و ولد سوسک‌های آمریکایی

سوسک درشت فاضلابی ماده پس از تخم‌ریزی یک محافظ کپسول مانند در جهت حفاظت از تخم‌ها ایجاد می‌کند و تخم‌ها را درون آن قرار می‌دهد، به طور متوسط در هر یک از کپسول‌ها، 16 تخم قرار می گیرد و به مرور تخم‌ها بالغ شده و از کپسول خارج می‌شوند، سوسک‌های درشت فاضلابی یا همان سوسک‌های آمریکایی در صورت وجود شرایط مناسب و غذای کافی در کمتر از 5 ماه به سرعت بالغ می‌شوند، البته طول عمر سوسک فاضلابی به طور متوسط 6 ماه است.

محل زندگی سوسک‌های فاضلاب:

حشره سوسک نر و ماده هر دو پس از آن که بال‌ها در حالت بلوغ رشد کامل پیدا کرد، قادر به پرواز هستند، این گونه حشرات غالبا در خارج از محیط منزل سکونت دارند و مناطق مرطوب و گرم را برای زندگی ترجیح می‌دهند به خصوص گلدان‌ها و محل‌هایی که دارای پوشش گیاهی و درختان است، محل مناسبی برای سوسک‌ها به شمار می‌رود اما مهمترین محل سکونت آن‌ها در سیستم‌های فاضلاب شهری منازل واقع شده است.

تغذیه و رژیم غذایی سوسک‌های فاضلاب:

سوسک‌های فاضلاب از طریق پیدا کردن آب و غذا در داخل منازل به تغذیه می‌پردازند و برای یافتن غذا به محل‌هایی نظیر حمام، آشپزخانه، رخت شورخانه و زیرزمین یا محل‌هایی همچون اتاق‌های زیر شیروانی، رستوران، کافه، نانوایی، چاله آسانسور، موتورخانه‌ها و محل‌های استقرار دیگ‌های بخار و موتور آب به دلیل وجود رطوبت و درجه حرارات بالا هجوم می‌برند.

بهترین ساعت برای سمپاشی سوسک در طول روز:

بهترین بازده زمان برای سمپاشی صبح تا قبل از ظهر است چرا که بعد از سمپاشی منازل برای سوسک درشت فاضلابی و جهت تاثیر گذاری بهتر سمپاشی باید به مدت چند ساعت از آبریزی در درون راه آب‌های چاه فاضلاب در ساختمان پرهیز کرد و در این زمان کمترین مصرف آبریزی در ساختمان انجام می‌شود، باید مراقب بود به هیچ عنوان آخر شب و در حین استراحت و خواب همسایگان اقدام به سمپاشی نکرد زیرا بیشترین حجم استفاده از آب در این زمان صورت می‌گیرد، همچنین سمپاشی در هنگام استراحت و خواب می‌تواند سلامت اعضای خانواده را به خطر اندازد.

بهترین فصل برای سمپاشی سوسک‌های فاضلاب:

بهترین زمان و فصل سمپاشی در ساختمان‌ها و منازل در فروردین و اردیبهشت است چرا که دوران زاد و ولد در اوایل بهار شروع می‌شود و برای تجدید سمپاشی نیز تیر و مرداد بهترین فرصت هستند.

تولید مثل سوسک ها

عادات تولید مثلی سوسک، تقریباً در تمام گونه ها یکسان است. بنابراین، اگر می خواهید تولید مثل و تخمگذاری سوسک ها را متوقف کنید، در این مقاله، نکات مورد نیاز شما بیان شده است.

۱. سوسک ها به طور کلی مناطق گرم، مرطوب و تاریک را ترجیح می دهند. مناطقی که در خانه های شما باعث جذب سوسک می شود عبارتند از:

  • زیرزمین
  • زیر سینک ظرفشویی
  • داخل و زیر کابینت ها
  • هرجایی که لوله ها نشتی داشته باشند

۲. سوسک ها معمولاً در خارج از خانه، در مناطقی که بتوانند نیازهای غذایی خود را برطرف کنند، تولید مثل می کنند. مانند سطل های زباله، کانال های فاضلاب و جاهایی که دارای تعداد زیادی کاغذ و جعبه و پلاستیک باشد. بنابراین، اگر می خواهید از تخمگذاری و تولید مثل سوسک ها در محل زندگی خود جلوگیری کنید، کلید کار، “نظافت” است. اطمینان حاصل کنید که در اطراف شما تعداد انبوهی کاغذ یا جعبه وجود نداشته باشد.

<<< نظافت و تمیز کردن خانه، کلید اصلی در کاهش تعداد سوسک ها می باشد >>>

۳. برخی سوسک ها نیز، مانند موریانه ها به چوب علاقه زیادی دارند.
از آنجایی که چوب ها مرطوب و مساعد هستند، سوسک هایی که در جستجوی مکان مناسبی برای تولید مثل می باشند، جذب این چوب ها می شوند.

۴. سوسک ها به صورت گروهی در اطراف حرکت می کنند.
آن ها به گروه های کوچک یکسان تقسیم می شوند تا بتوانند در محوطه دلخواهشان جای بگیرند. با این حال، اگر فضا، به اندازه کافی بزرگ باشد، همه با هم در آن جا زندگی می کنند.

سم سوسک کش شات گان | سم کشنده سوسک تضمینی | ایران سم
سم سوسک ریپلزال یکی از کارساز ترین و تمام کشننده ترین خاطره سوسک در خانه هایمان میباشد این محصول تا شیش ماه تاثیر گذاری داره و میتوانید این سم را برای سوسک های ریز آشپزخانه و سوسک های فاظلاب و سوسک های کابینت استفاده کنید .این سم سوسک کش بسیار قوی و فوق العاده اثر گذار میباشد که در مدت زمان کوتاهی میتوانید شاهد ریشه کن شدن سوسک های سیاه،بالدار و سوسک های فاضلاب که به وفور در اماکن مسکونی یافت میشوند باشید.این سم در واقع یک مایع کشنده سوسک بی بو، بی رنگ و بی ضرر برای محیط زیست می باشد که جهت ریشه کن نمودن جمعیت انواع سوسک در مؤسسات سرویس و ارائه غذا، کارخانجات و مؤسسات تولید و فرآوری مواد غذایی مانند رستوران ها، کافه تریاها، سوپرمارکت ها،نانوائی ها، کارخانه های تولید آبمیوه، لبنیاتی ها، مؤسسات فرآوری و حمل و نقل گوشت، مرغ، تخم مرغ و فرآورده های گوشتی، کارخانه های کنسروسازی، کارخانجات تولید آبمیوه، آشپزخانه ها و همچنین آپارتمان ها، اتاق های زیر شیروانی، زیرزمین، حمام، پاسیوها، اردوگاه ها، گاراژها، لانه ی سگ ها و گربه ها، ایوان ها، انبارهای غله، آسیاب ها، بیمارستان ها، ساختمان های صنعتی، آزمایشگاه ها، مدارس، واگن ها و… به کار برد شرکت بیا تو کالا این سم را در گالن های یک لیتری و 4 لیتری به فروش میرساند.
سم سوسک کش رونج |بهترین سم کشنده سوسک | ایران سم

سم سوسک کش قوی رونج نسل پیشرفته ای از پرثروئید است که قدرت مقابله با جمعیت بالایی از سوسک ها و جانداران خانواده سوسک ها، را در آن واحد دارد. از قابلیت های دیگر سم سوسک کش رونج این است که دارای اثرگذاری طولانی مدت می باشد به نحوی که 90 الی 120 روز پس از استفاده همچنان فعال است .این محصول کاملاً متفاوت با پرثروئید های قدیمی است. لذا 100 در صد فعال بوده و در نتیجه بیشترین قدرت را جهت از بین بردن جمعیت سوسک ها دارد.این سم را می توانید در داخل و خارج بناها و ساختمان ها به کار برید.این سم سوسک کش بسیار قوی و فوق العاده اثر گذار میباشد که در مدت زمان کوتاهی میتوانید شاهد ریشه کن شدن سوسک های سیاه،بالدار و سوسک های فاضلاب که به وفور در اماکن مسکونی یافت میشوند باشید.این سم در واقع یک مایع کشنده سوسک بی بو، بی رنگ و بی ضرر برای محیط زیست می باشد که جهت ریشه کن نمودن جمعیت انواع سوسک در مؤسسات سرویس و ارائه غذا، کارخانجات و مؤسسات تولید و فرآوری مواد غذایی مانند رستوران ها، کافه تریاها، سوپرمارکت ها،نانوائی ها، کارخانه های تولید آبمیوه، لبنیاتی ها، مؤسسات فرآوری و حمل و نقل گوشت، مرغ، تخم مرغ و فرآورده های گوشتی، کارخانه های کنسروسازی، کارخانجات تولید آبمیوه، آشپزخانه ها و همچنین آپارتمان ها، اتاق های زیر شیروانی، زیرزمین، حمام، پاسیوها، اردوگاه ها، گاراژها، لانه ی سگ ها و گربه ها، ایوان ها، انبارهای غله، آسیاب ها، بیمارستان ها، ساختمان های صنعتی، آزمایشگاه ها، مدارس، واگن ها و… به کار برد.