زندگی ساسها و ویژگی های انها

ازجمله حشرات مزاحم که در خانه ها پیدا می شوند ساس می باشد. این حشره که جثه کوچک و ظریفی دارد ، برای ساکنین خانه مشکلات بسیاری را ایجاد می کند. در نتیجه روشهای بسیاری برای از بین بردن ساس موجود می باشد که بهترین روش آن سمپاشی ساس است. ساس ها از حشراتی هستند که  غذای خود را از خون تغذیه می کندنوک بسیار دردناکی دارند . به همین دلیل همانند بسیاری از حشرات دارای نیش می باشد. بسیاری او را به پشه نسبت می دهند ، چرا که خون خوار است. البته این حشره موذی از پشه بسیار بدتر بوده و شرایط را برای افراد موجود در خانه سخت می کند.

یکی از نکته ای که باید به ان دقت کرد این است که ایا ساسها از چی به وجود میایند؟

یکی از مهمترین سوالاتی که انسان را درگیر خود میکند اینکه این حشره خونخوار بسیار خطر ناک از چی به وجود مباید که ساس ها دارای گونه های مختلفی می باشند. به شکلی که تنها یک نوع از این حشره است که در خانه و محل زندگی انسان حضور داشته و به وجود می آید. این حشره موذی در زبان انگلیسی Bedbug نام دارد. ساس حشره ای پر خطر و آزار دهنده است که کمی از کک بزرگ تر می باشد.
اگر به دنبال یافتن محل زندگی او هستید ، بهتر است بدانید که این حشره در درز تشک ، بالش ، رختخواب و اجناس چوبی زندگی می کند. او در شب از محل زندگی خود خارج شده و انسان را مورد حمله نیش های خود قرار می دهد. بعضی از افراد با روشن گذاشتن چراغ در پی دور کردن آنها هستند. اما لازم به ذکر است که این کار بی فایده می باشد. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت عدم انتقال میکروب و یا ویروس از طریق این حشرات است.
این انگل ها اگر تکثیر شوند حتی در زیر کاغذ دیواری ، درز دیوار ، کف زمین ، مبلمان ، قفسه های کتاب خانه و … یافت می شوند. حشره ای کوچو قهوهای کم رنگ میباشد البته لازم به ذکر است که به چن تن از رنگ قهوای تشکیل میشوند از جمته تخم//اها سغیر رنک مرحله دوم به زرد رنگ تبدیل میشوند رفته رفته از زرد به قهوهای سوخته تغییر می‌کنند ماده های بالغ این حشره آزار دهنده روزی در حدود ۲ الی ۳ عدد تخم می گذارند. اگر گرمای محیط مناسب باشد تخم ها بعد از یک هفته باز می شوند. در کنار میزان خون موجود نیز در مراحل رشد و بلوغ ساس ها موثر است. این حشره به دلیل آنکه تغذیه کمی دارد ، مدت زمان بسیاری را می تواند زنده بماند. در نتیجه حضور این حشره در خانه بسیار مضر است. پس تا اینجا شما هم درباره اهمیت سمپاشی ساس با من هم نظر شده اید.

یکی از راه های تشخص الین ساس های مزر این است که اغلب اتهابخاطر کوچک بودن سایز زیاد خود و داشتن نیشی همچون پشه که تند و تیزر و درد ناک است و باعت حساسیت بسیاری از انسانها میشود .

اینگونه حشرات بیشتر در فصل تابستانها و بهار پیدا میشوند و تولید مثل میکنند

و یکی از ویزگی دیگر این نوع حشرات این است که در فصلهای گره سال هفته ای یبار تغذیه کنندکافیست با هر بار نیش زدن یک هفته به عمرشان اضافه میشود. و در کنار ان روز به روز به تعداشون اضافه و تهالجم جمعیتی از ساس میشود.

برای اینکه راحتر بتوانیم مکان ساس ها را شناسایی کنیم بهتر است که درزهای تمام نقاطه خانه و مکانی که احساس وجود ساس را میکند را بررسی کنید بهترین مکانهایی که بتوانن در انجا راحت به تخم گذاری و تولید مثل خود انجام دهند مکانهای تاریک و بدون نور میباشد مثل:ریر تخت خواب وزیر مبل و…که اولین مکاهنهایی که باید بررسی شوند مواردی بود که نام بردم.

  1. شناسایی محل زندگی این حشرات موذی(ساس)

_باید به تخم های این حشره که سفید رنگ هستند دقتکرد.

__دقت به لکه های قهوهای رنگ که مایل به خردلی هستند در درزهاب دربها و لبه های رختخوابهاکه نشان دهنده مدفوع ساسها میباشند

__دقت به بدن خود که لکه های خون دارد (اگر مشاهده لکه خونی کردین پس حشه موذی زندگی میکنه و چون میزان خون اضافی بود که انرا مصرف نکرده.

__میشه گفت قبل از اینکه بخواب بروید یک ملافه  سفید پهن کرد و چراغهارو خاموش کر نیمشب ساس ها به سوی رنگ های سفید راه پیدا میکنند که خودشان کوچک و قهوهای رنگ هستن به راحتی امکان تشخیص انهارو دارید.

__روش گزش این حشرات به گونه ای همچون خوشه ای و و دنبالهدار میباشد که 2 الی3 نیش مکان تغییر میدهند.

__شاید بعد از نیش زدن به التهاب یا درد درناکی  بعد از گزیده شدن حساس کردین مطمنا ساس بوده است نکته::این درد را هرکسی احساس نمیکند فرد تا فردش فرق میکند

__و بویی که این حشرات موذی دارند بسیار اذیت کننده هست

  • چگونه میتوان حشرات موذی(ساس) را از بین برد؟

ساس یک موجود حاصل از آلودگی در دنیا بوده و در قرن ۲۱ این آلودگی کاهش یافته است. با این حال ساس در تخت خواب ها در حال افزایش است و تولید مث میکنند و بسیار بسیار نیش دردناکی دارند و از خود بوی بیسار ازاردهنده ای به جایی میزارند ، زیرا اکنون مقاومت در برابر حشره کش ها رایج است و از بین بردن ساس تخت خواب نیز نیاز به روش های یکپارچه مدیریت آفات دارد . ساس های تخت خواب یکی از بهترین مسافران جهان هستند و به آسانی از طریق چمدان ، لباس ، تخت خواب و مبل نقل مکان می کنند و به هر جایی که کوچکترین نکته تاریکی داشته باشد را در نظر میگیرند و هر چه زود برای خودشروع به تخم گذاری میکنند.

ساس‌ها حشرات کوچکی هستند که از خون حیوانات یا انسان تغذیه می‌کنند.برای خلاص شدن از ساس های تخت خواب در اولین نشانه های هجوم آلودگی باید پیشگیری ، بهداشت و درمان شیمیایی برای مدیریت آفات به روش یکپارچه ای که به رنگ سفید باشد میتوان  عمل کرد. ساس های تخت خواب می توانند دائمی باشند و اگر بخواهید آنها را از بین ببرید باید سطح پایداری بیشتری نشان دهید. برای یادگیری روش های از بین بردن ساس با ما همراه شوید.

  • چند مراحل برای دفع حشرات موذی(ساس)

1.مدیریت تلفیقی آفات

2. اسپری‌های مخصوص از بین بردن ساس حشره‌کش

3.اسپری‌های هواپخش

 4.درمان بخار بسیار موثر

 5. سم ساس کش PYRANHA

مدیریت تلفیقی آفات زمانی لازم است که هجوم ساس‌ها در مقیاس بزرگی است. اگر شما فکر می‌کنید که ساس‌ها تقریبا در هر گوشه و کنار خانه‌تان وجود دارند زمان آن فرا رسیده‌است که با کارشناسان تماس بگیرید. مدیریت تلفیقی آفات فرآیند کاملی است. در این روش بیش از ۳۰۰ محصول مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسپری مخصوص از بین بردن ساس‌ها را می‌توان برای هجوم این حشرات در مقیاس کوچک‌تر استفاده کرد. این اسپری‌ها یک نوع حشره‌کش می‌شوند که در رشد و تولید مثل حشرات اخلال ایجاد می‌کنند.

حشره‌کش به عنوان یکی از موثرترین درمان‌ها برای ساس در نظر گرفته می‌شوند. به اسکلت یا پوست سخت بیرونی ساس آسیب وارد می‌کنند و آنها را می‌کشند. چرا که آنها را می‌توانید به گوشه و کنارهای غیر قابل دسترس خانه‌تان از جمله ترک‌ها و جاهای دیگر در امتداد قاب تخت‌تان، صفحه‌ی چوبی بالای تخت‌خواب و زیر قرنیزها استعمال کنید.

طیف گسترده‌ای از اسپری‌های هواپخش در دسترس است که به طور خاص برای از بین بردن ساس تولید شده‌اند. این اسپری‌ها نوعی حشره‌کش هستند که در یک بطری یا قوطی ارائه می‌شوند و دارای مشخصات و مواد تشکیل‌دهنده‌ی مختلفی هستند. این مهم است که به دقت برچسب روی قوطی را بخوانید چرا که برخی از اسپری‌ها را می‌توان به طور مستقیم روی تشک یا ملحفه‌ی تخت و برخی دیگر را می‌توان تنها در ترک‌ها و درزها استفاده کرد.

را تنها می‌توان برای وسایلی که آسیب‌پذیر یا حساس به حرارت هستند، استفاده کرد. شما می‌توانید این اقلام را همراه با نوار آفت‌کش در ظروف دردار قرار دهید. و ساس‌ها را طی یک دوره‌ی چند روزه از بین می‌برند.

این روش نوع دیگری از عملیات حرارتی است و در کشتن ساس در مراحل مختلف زندگی‌اش از زمانی که در تخم است تا زمان بلوغ‌اش بسیار موثر است. یک دستگاه بخار را برای این روش می‌توانید استفاده کنید. بخار را می‌توان برای تشک، مبلمان پارچه‌ای، زیر تخت و غیره استفاده کرد. موثرترین دستگاه بخار برای این کار دستگاه‌های کم بخار یا بخار خشک هستند، زیرا از رطوبت کم‌تری استفاده می‌کنند.

4)   سم ساس کش پیرانا( PYRANHA)

ساس کش پیرانا (PYRANHA) تمام تخم ها و نوزادان ساس  را به طور کلی نابود و ریشه کن می کند  و به اصطلاح نمی گذارد تخم به مرحله نوزاد یا بلوغ برسد  و در نتیجه تولید مثل و افزایش جمعیت ساس ها بطور کلی در مدت زمان کوتاهی نابود میشود  سم ساس کش پیرانا بدون بو بوده  و به همین دلیل  جهت استفاده در نواحی  داخل منزل  بسیار مناسب میباشد  سم کشنده ساس پیرانا را می توانید در تمامی نواحی داخل و خارج بناها و ساختمان ها  و همچنین در محل فعالیت ساس ها و یا لانه های آنان به کار برد  این سم یک سم مایع و بی بو یی میباشد که با آب ترکیب شده  ودر تمامی نقاطی که ساس ها فعالیت داشته اند  و یا مشکوک به فعالیت و لانه گزینی  می باشند  به حالت اسپری اعمال می شود .

سم ساس کش پیرانا تخم ها و نوزادان ساس را نیز به کل نابود نموده و علی الخصوص تخم ها را به اصطلاح در نطفه خفه می کند و به این ترتیب اجازه نمی دهد تخم ها و نوزادان به مرحله هچ و یا بلوغ و در نتیجه مرحله تولید مثل و افزایش جمعیت برسند.

سمافتمقدار مصرفنحوه استفاده
پیراناساسترکیب 1 لیتر سم با 10 لیتر آب مساحتی به اندازه 200 متررا تحت پوشش قرار می دهد.محلول ترکیب شده را درون سمپاش ریخته و مکان هایی که ساس وجود دارد را اسپری نمایید. قبل انجام اسپری محلول را به خوبی تکان دهید.