1. آیا با استفاده از سرکه سیب می‌توان حشره ساس را از بین برد؟

اگر سرکه را به صورت مستقیم روی ساس بریزید می‌تواند باعث از بین رفتن ساس شود، ولی در حالت کلی برای مقابله با ساس در خانه باید از سم ساس کش استفاده کرد.

ساس چیست؟ حشره ساس

  1. آیا سرکه سیب درمان جای نیش ساس است؟

از سرکه سیب می‌توان برای کاهش التهاب و خارش ناشی از نیش ساس استفاده کرد.

  1. آیا حشره ساس بوی خاصی دارد؟

ساس‌ها مانند مورچه‌ها از خود فرومون تولید می‌کنند که بویی شبیه به بوی گشنیز تازه دارد. البته این بو تا زمانی که تعداد ساس‌ها زیاد نباشد، قابل تشخیص نیست و به همین دلیل نمی‌تواند به عنوان راهی برای پیشگیری از ساس تأیید شود.

  1. شکل نیش ساس به چه صورت است؟

گزش ساس ممکن است به صورت متمرکز یا پراکنده در سراسر بدن رخ دهد. با این حال، آن‌ها در اغلب موارد یک یا دو ناحیه خاص از بدن مورد حمله قرار می‌گیرد و در آن نواحی چندین جای نیش ساس دیده می‌شود. نیش ساس باعث ایجاد برجستگی‌های قرمزی می‌شود که به شدت خارش دارند. اندازه جای نیش ساس معمولاً کمتر از 1 سانت (10 میلی‌متر) است. البته ممکن است در بعضی افراد واکنش بدن به نیش ساس بیشتر باشد و اندازه‌ی جای گزش بزرگ‌تر به نظر برسد.

  1. آیا نیش ساس درد دارد؟

ساس‌ها هنگام نیش زدن ماده‌ای ترشح می‌کنند که باعث بی حسی پوست می‌شود و به همین دلیل معمولاً گزش ساس در همان لحظه احساس نمی‌شود. ولی پس از چند ساعت محل مورد گزش دچار التهاب و خارش می‌شود.

  1. ساس‌ها چه زمانی بیشتر نیش می‌زنند؟

ساس برای نیش زدن نیاز به زمان کافی دارد و به همین دلیل در شب که ما خواب هستیم، بیشتر مورد گزش ساس قرار می‌گیریم.

  1. بهترین روش مقابله با ساس چیست؟

بهترین راه برای از بین بردن ساس در خانه استفاده از سم ساس کش و یا سم کشنده ساس است. روش‌های دیگر نیز ممکن است در کم کردن تعداد ساس‌ها مؤثر باشند، اما تنها سم ساس کش است که به کل این موجودات مزاحم را از زندگی شما حذف می‌کند.

  1. چقدر طول می‌کشد تا تخم ساس به ساس بالغ تبدیل شود؟

با شرایط و دمای مناسب، ساس می‌تواند در عرض 37 روز از تخم به مرحله بزرگ‌سالی خود برسد. آب و هوای گرم‌تر باعث تولید مثل و رشد سریع ساس می‌شود.

  1. تخم ساس چه شکلی است؟

تخم ساس شبیه دانه‌های برنج است، اما بسیار کوچک‌تر از دانه برنج!

تخم ساس به رنگ خاکستر مایل به سفید با شکل بیضی دراز است که تنها حدود 1 میلی‌متر طول دارد. در انتهای جلویی هر تخم یک کلاهک لولایی وجود دارد که باز می‌شود و یک سوراخ ایجاد می‌کند که جوجه ساس پس از بزرگ شدن از تخم خارج می‌شود.

  1. طول عمر ساس چقدر است؟

ساس‌ها پس از بالغ شدن 10 ماه تا یک سال عمر می‌کنند.

  1. اگر محل زندگی خود را به مدت چند روز ترک کنیم، ساس‌ها از بی‌غذایی می‌میرند؟

متأسفانه اگر محل زندگی خود را چند روز و یا حتی چند ماه ترک کنید، ساس‌ها از بین نمی‌روند، چرا که ساس‌ها می‌توانند حتی تا 6 ماه بدون غذا زنده بمانند.

اگر خانه را ترک کنید ممکن است ساس‌ها به دلیل نبود غذا (خون گرم) تخم گذاری نکرده و تکثیر نشوند، و تعداد آن‌ها کمتر شود. اما به محض بازگشت شما یا هر موجود خونگرم دیگری به خانه، ساس‌ها مجدداً شروع به رشد و تکثیر می‌کنند.

به همین دلیل تنها راه از بین بردن ساس‌ها سم پاشی خانه با استفاده از سم ساس کش است.

  1. آیا با استفاده از سشوار، می‌توان ساس‌ها را از بین برد؟

گرفتن باد سشوار داغ روی چمدان و وسایل بعد از بازگشت از سفر می‌تواند از ورود ساس‌ها به خانه شما جلوگیری کند، اما اگر خانه شما دچار حمله ساس‌ها شده است، باد سشوار تنها می‌تواند تعداد ساس‌ها را کمتر کند.

راه حلی منطقی برای دفع قطعی ساس‌ها استفاده از سم ساس کش است.

  1. آیا ساس‌ها می‌توانند مثل شپش روی سر و بین موهای انسان زندگی کنند؟

خیر. ساس‌ها به دلیل اینکه اندازه‌ی بزرگی دارند (تقریباً 5 میلی‌متر)، نمی‌توانند مثل شپش و یا کک روی سر و بین موهای انسان ساکن شوند. علاوه بر این ساس‌ها ترجیح می‌دهند نقاطی از بدن را که مو ندارد و یا موی کمتری دارد نیش بزنند و از خون انسان تغذیه کنند.

  1. آیا نیش ساس باعث بیماری هپاتیت می‌شود؟

انتقال بیماری از ساس به انسان امکان‌پذیر نیست و به عبارتی ساس نمی‌تواند بیماری از خودش به انسان منتقل کند، اما اگر یک ساس قبل از شما یک فرد دارای بیماری هپاتیت B را نیش زده باشد و بلافاصله شما را نیش بزند، امکان انتقال بیماری هپاتیت وجود خواهد داشت. اما به صورت کلی شواهد علمی مبنی بر انتقال بیماری هپاتیت توسط ساس‌ها اثبات نشده است.

  1. آیا می‌توان توسط اسپری حشره کش ساس‌ها را از بین برد؟

اسپری حشره کش اگر مستقیم روی ساس اسپری شود، می‌تواند باعث مرگ ساس شود، اما بهترین روش برای از بین بردن ساس، سم ساس کش است.

در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از سم غیر تخصصی برای کشتن ساس‌ها، نه تنها نمی‌توان آن‌ها کاملاً ریشه کن کرد، بلکه امکان مقاوم شدن آن‌ها به سم ساس کش نیز وجود دارد. به همین دلیل در صورت مشاهده ساس در خانه به هیچ وجه از حشره کش‌های معمولی استفاده نکنید و مستقیم به سراغ سم کشنده ساس بروید.

  1. آیا ساس به برنج و مواد غذایی انسان حمله می‌کند؟

خوشبختانه ساس‌ها هیچ علاقه‌ای به مواد غذایی مورد استفاده انسان‌ها ندارند و اصلاً به سراغ مواد غذایی که در کابینت‌ها و یا انباری گذاشته‌اید نمی‌روند. ساس‌ها فقط از خون موجودات خونگرم تغذیه می‌کنند و حتی اگر ماه‌ها گرسنه بمانند، سراغ مواد غذایی انسان‌ها نمی‌روند.

  1. آیا ساس‌ها در مکان‌های آلوده زندگی می‌کنند؟

واقعیت این است که بود و نبود ساس در یک مکان، ربطی به تمیز بودن آنجا ندارد. ساس‌ها می‌توانند در تمیزترین خانه‌ها زندگی کنند و به شدت تکثیر شوند، چراکه مواد شوینده معمولی تأثیری روی حشره ساس ندارد و تنها عاملی که ساس‌ها را از بین می‌برد، سم ساس کش است.

فروش سم کشنده ساس | کک | سوسک | بید | موریانه | عقرب | مار | مگس | مورچه | کنه | مارمولک | هزار پا