سم برای حشرات داخل خانه
سم برای ساس داخل خانه
سم برای سوسک داخل خانه

 سم برای ساس

پیشگیری و مبارزه با ساس

سم برای ساس تخت خواب (Cimex lectularius) ساس ای شب فعال است که در تمام مراحل زندگی خود از خون انسان تغذیه می کند و به عنوان انگل خارجی انسان شناخته می شود. خون خواری سم برای ساس تخت خواب به طور معمول از صورت, گردن, دست ها, بازو ها, شانه ها, پا ها و به خصوص نقاطی از بدن که هنگام خواب برهنه هستند صورت می گیرد. عکس العمل افراد نسبت به گزش سم برای ساس تخت خواب متفاوت بوده و ممکن است اگرچه گزارش نشده است که ساس ها با گاز گرفتن ناقل بیماری هستند، اما می توانند باعث تحریک پوست، اثرات روانی و واکنش های آلرژیک شوند. از آنجایی که گزش ها احساس خارش شدید دارند، خاراندن بیش از حد ممکن است باعث مشکلات پوستی یا زخم پس از بهبودی شود. برای پیشگیری بهتر است شستشوی هفتگی ملافه، بخارشوی کف، نظافت و تعمیر تخت و اثاثیه و سمپاشی مهم است. سمپاشی باید با فاصله 2 هفته انجام شود. این باید 10 هفته طول بکشد. در سمپاشی از پیرتروئیدها و کاربامات ها استفاده می شود. این سمپاشی باید 20-4 روز پس از اولین مصرف تکرار شود. مخصوصاً در خرید مبلمان دست دوم باید قبل از آوردن اثاثیه به خانه، آن را اسپری کرد.هجوم ساس ربطی به تمیز بودن ندارد، آنها را می توان در بهترین هتل ها پیدا کرد و می تواند از بین مردم به تمیزترین خانه ها عبور کند. اما با تشخیص زودهنگام حضور آنها، می توانید از احتمال هجوم ساس پرهزینه جلوگیری کنید. قبل از اینکه یک کالای دست دوم را به خانه خود بیاورید، مطمئن شوید که آیا ساس حمل می کند یا خیر.

ساس های ماده در طول زندگی خود حدود 200 تخم می گذارند و روزانه 4 تا 5 تخم می گذارند. تخم‌ها در مکان‌های مخفی مناسبی قرار می‌گیرند که کف آن به اندازه‌ای چسبنده باشد که اجازه دهد تخم‌ها به سطح بچسبند. اگر دما به کمتر از 10 درجه سانتی گراد برسد، نمی توانند تخم بگذارند. بنابراین، تعداد تخم هایی که می توان آنها را گذاشت بستگی به دما و سایر شرایط خارجی دارد. طول یک تخم حدود 1 میلی متر است و لاروها 5 مرحله را طی می کنند تا رشد کنند. لاروها اساساً شبیه ساس های بالغ کوچک هستند. کنه ها در هر مرحله برای تکامل به خون نیاز دارند و ممکن است از دو ماه تا یک سال طول بکشد تا از تخم به ساس کاملاً رشد یافته تبدیل شود.

ساس های معمولی قرمز مایل به قهوه ای هستند و خون انسان را ترجیح می دهند. با این حال، آنها همچنین می توانند از سایر موجودات مانند پرندگان، موش ها، موش ها و خرگوش ها خون بگیرند، ساس ها تنها زمانی که گرسنه هستند به دنبال منبع خون هستند. به همین دلیل، آنها نیش خارش دار از خود به جای می گذارند. برخی از گونه های ساس در طول زندگی خود خون می گیرند، برخی دیگر از پرندگان و سایر حیوانات. ساس ها در جایی که ما می خوابیم زندگی می کنند و فقط شب ها قابل مشاهده هستند. ساس ها از نور دوری می کنند و در طول روز زیر تخت و بین تخته های کف پنهان می شوند. در اینجا آنها غذای خود را هضم می کنند، تولید مثل می کنند و تخم می گذارند. وقتی هوا تاریک می شود به شکار می روند.ساس های ماده در طول زندگی خود حدود 200 تخم می گذارند و روزانه 4 تا 5 تخم می گذارند. تخم‌ها در مکان‌های مخفی مناسبی قرار می‌گیرند که کف آن به اندازه‌ای چسبنده باشد که اجازه دهد تخم‌ها به سطح بچسبند. اگر دما به کمتر از 10 درجه سانتی گراد برسد، نمی توانند تخم بگذارند. بنابراین، تعداد تخم هایی که می توان آنها را گذاشت بستگی به دما و سایر شرایط خارجی دارد. طول یک تخم حدود 1 میلی متر است و لاروها 5 مرحله را طی می کنند تا رشد کنند. لاروها اساساً شبیه ساس های بالغ کوچک هستند. کنه ها در هر مرحله برای تکامل به خون نیاز دارند و ممکن است از دو ماه تا یک سال طول بکشد تا از تخم به ساس کاملاً رشد یافته تبدیل شود.

حشره موریانه

کنه

کنه

حشره کنه

حشره کنه

سم برای ساس

به صورت خارش جزیی تا حسم برای ساسیت های بسیار شدید بروز نماید. به طور کلی بعد از 24-1 ساعت علایم ظاهر می شوند و معمولا شامل پاپول های خوشه ای قرمز رنگ کوچک با قطر کمتر از 5 میلی متر و با فاصله کم از هم, همراه با التهاب و خارش شدید است. به طور کلی مهم ترین مشخصه ی آن سه نقطه در یک ترکیب خطی یا منحنی بر روی بدن است که اصطلاحا به آن الگوی «صبح, ظهر و شب» می گویند. لکه های قرمز روی بازوها، پاها و صورت می تواند گزش ساس باشد. این انگل ها از خون انسان تغذیه می کنند. نیش آنها خارش دارد اما بی ضرر است. در اینجا می توانید در مورد آنچه به خلاص شدن از شر آنها کمک می کند بخوانید.گزارشات متعددی از آلودگی منازل مسکونی و گزش های این ساس خون خوار بر روی بدن افراد سالانه در کشور وجود دارد و اکثریت عموم جامعه در ابتدا قادر به تشخیص صحیح علایم گزش سم کشنده ساس تخت خواب نیستند بنابراین, این مقاله با مطرح کردن نکات کلیدی می تواند راهنمایی برای شناسایی علایم گزش این ساس آلرژی زا, توسط پزشکان و متخصصان به ویژه درماتولوژیست ها, جهت درمان به موقع بیمار باشد.برخی از گونه های ساس در طول زندگی خود خون می گیرند، برخی دیگر از پرندگان و سایر حیوانات. ساس ها در جایی که ما می خوابیم زندگی می کنند و فقط شب ها قابل مشاهده هستند. ساس ها از نور دوری می کنند و در طول روز زیر تخت و بین تخته های کف پنهان می شوند. در اینجا آنها غذای خود را هضم می کنند، تولید مثل می کنند و تخم می گذارند. وقتی هوا تاریک می شود به شکار می روند.





نماد «مورد تأیید انجمن»

سم برای ساس ها (Cimicidae) یک خانواده از حشرات انگلی کوچک هستند که از خون حیوانات خونگرم تغذیه می کنندساس معروف ترین عضو این خانواده سیمکس لکتولاریوس, سم برای ساس بستر معمولی می باشدساس در سال های اخیر, سم برای ساس ها باعث ایجاد بسیاری از آلودگی ها بوده هست که منجر به مشکلات بالینی زیاد شده هستساس به نظر می رسد شیوه های ناقص مرتبط با مدیریت آفات احتمالا سبب افزایش بازگشت سم برای ساس ها شده هستساس نتیجه افزایش عظیم تعداد آلودگی های سم برای ساس ها این هست که مردم به طور فزاینده ای در معرض حشرات قرار می گیرند و در نتیجه خطرات بهداشتی مختلفی به وجود می آورند به خصوص در مراکز نظامی که بهداشت و سلامت در این بخش ها از اهمیت بسزایی برخوردار هستساس لذا, با توجه به اهمیت آلودگی های احتمالی ناشی از این افت در این مطالعه با به کارگیری جدیدترین مقالات چند سال اخیر نمایه شده در دیتابانک های معتبر pubmed, ISI, Scopus, Embase و DOAJ و چاپ شده در مجموعه های Elsevier, Willy, ProQuest و Springer با هستفاده از کلیدواژه های اصلی موجود در عنوان, به بررسی وجوه مهمی از این آفت از جمله بیولوژی سم برای ساس, انتقال پاتوژن ها, طبقه بندی و مراحل زندگی, تغییر حالات جنسی و تولید مثل, فرومون های هشدار, عادات غذایی, جستجو میزبان, رفتار تجمعی و پراکندگی, عوارض بالینی ناشی از آلودگی, بیماری های عفونی, انواع اثرات سم برای ساس بر سلامت, درمان و تکنیک های کنترل سم برای ساس و راهکارهای پیشنهادی کنترل آفت سم برای ساس مخصوص مناطق نظامی پرداخته شده هستساس

نتيجه افزايش عظيم تعداد آلودگي هاي سم برای ساسها ايـن هست كه مردم بهطور فزاينده اي در معرض حشرات قرار مي گيرند و در نتيجه خطـرات بهداشـتي مختلفـي بـه وجود مي آورندساس اين امر باعث شده تا در سالهاي اخير بررسي هاي باليني زيادي  انجام شودساس در ايـن مقاله نيز با بررسي بيولوژي خانواده سيميسيده ميزبـان، رفتار انتقال پاتوژن ها، طبقه بندي، مرحله هاي زندگي، ديمورفيسـم جنسـي، توليـد مثـل، حفاظـت از اسـپرم، تخصيص مايع اسپرم و مـايع منـي، محافظـت از تخـم، فرومون هاي هشدار، عـادات غـذايي، جسـتجو ميزبـان، رفتـار تجمعـي و پراكنـدگي، عـوارض بـاليني ناشـي از آلودگي، بيماري هاي عفوني، انواع اثرات سم برای ساس بر سلامت، درمان نيش، تكنيك هاي كنترل سم برای ساس بستر و دانش ضروري براي درك كنترل اين گونه آفات بـراي بهداشت عمومي مورد بررسي قرار گرفته است مهم نیست که خانه شما چقدر تمیز و مرتب باشد تا هجوم ساس رخ دهد. تا زمانی که قلب شما خون را پمپاژ می کند ساس شما را پیدا می کند. همین قانون در مورد هتل ها و استراحتگاه ها نیز صدق می کند. اینکه یک هتل ساس دارد یا نه به تمیزی یا کثیفی بودن آن بستگی ندارد. حتی یک استراحتگاه پنج ستاره نیز می تواند ساس داشته باشد می توان ساس ها را تقریبا از همه جا جمع آوری کرد، از دفاتری که به آنها حمله کرده اند، از مغازه ها، هتل ها، سالن های ورزشی و مکان های بی شمار دیگر. آنها را می توان در چمدان، وسایل شخصی یا حتی روی شما نگهداری کرد و می توانند به خانه، آپارتمان، ویلایی که با شما می روید بروند. مبارزه با ساس بدون کمک یک شرکت سمپاشی مجرب پس از ورود به محوطه بسته تقریبا غیرممکن است.ساس ها می توانند در بسیاری از محیط ها مانند مبلمان، پارکت، پروفیل پارکت، کابینت، نازک کاری در و شیشه، مبلمان آشپزخانه، تخت خواب، لحاف، بالش، ملحفه و غیره زندگی کنند. به همین دلیل اینها نکاتی است که باید به دنبال آنها بود و اولین مواردی است که باید به آنها توجه کرد.درمان گزش ساس و تاول معمولاً ضروری نیست. اینها معمولاً در عرض یک هفته ناپدید می شوند. اگر ساس چندین بار گاز بگیرد، محل گزش ممکن است خارش بیشتری پیدا کند. در این صورت می توان از داروهای بدون نسخه یا نسخه ای مانند پمادهای کورتیزون برای تسکین خارش استفاده کرد. استفاده از آنها یک یا دو بار در روز به مدت 7 روز اجازه می دهد تا نواحی پوست آسیب دیده بهبود یابد.

علائم زیر ممکن است نشان دهنده نیش ساس باشد:

  1. گزش یا زخم خارش دار، به ویژه در بازوها، پاها و صورت
  2. خارش معمولاً پس از چند روز شروع می شود
  3. خواب بی قرار
  4. لکه های خون روی ملحفه ها
  5. لکه های قهوه ای سیاه روی تخت (فضولات ساس) بوی تند ساس

سم برای ساس ها معرفي و بيولوژي

تمام سم برای ساسها از نظر ظاهري كوچـك، بيضـي شـكل و تخت هستند، اگرچه بعد از تغذيه حالت محـدب دارنـدساس آنها پرواز نميكنند، اما داراي لايه هاي بال كوچـك و غير كاربردي هستندساس آنهـا همچنـين قطعـات دهـاني نوك مانندي دارند كه به آنها توانـايي سـوراخ كـردن پوست و مكيدن خون ميزبان را مي دهدساس هرچند گونـه مــاده داراي يــك دســتگاه ت ناســ لي طبيعــي بــراي تخمكگذاري هست، اما گونه نر هرگز از آن هستفاده نمـي كند بلكه ديواره شـكمي گونـه مـاده را سـوراخ كـرده و سپس اسپرم را از طريق سيستم همراه تناسـلي منتقـل مي كندساس تغذيه براي توليد تخمك در مـاده هـا و احتمـالا توليـد اسـپرم در نرهـا ضـروري هست ساس رفتـار تخمكگذاري در ميان گونه ها متفاوت هستساس سيمكس لكتولاريوس تخمك گذاري تخم هاي بـارور شـده را تـا حدود 35 تا 50 روز از آخرين لقـاح متوقـف ميكننـدساس گزارش شده هست كه سم برای ساس هاي بـالغ 3 تـا 12 مـاه در شرايط مختلف يك خانواده زندگي ميكنندساس تغذيه يـك حشره بدون ايجـاد مزاحمـت ممكـن هست از 3 تـا 15 ساعت به مرحله حياتش طول بكشدساس آنها مـي تواننـد مدت زمان طولاني بدون تغذيه زنده بمانند و در هنگـام در دسترس بودن مجدد ميزبـان از مكانهـاي مخفـي خود باز گردندساس آنها داراي غـده هـاي عطـري خاصـي هستند و غالباً بو هاي خاص از خود منتشر ميكنند كه در محل هايي با آلودگي سـنگين بـهطور معمـول قابـل شناسايي هستساس لكه هاي مدفوع تيره در ملافـه هـا و يـا لباس هاي خواب، تخم هاي مرواريدي سـفيد رنـگ (1 ميلي متر طول) و پوسته هاي خشك مايل به زرد علائم ديگري از آلودگي هست كه اغلب در ترك ها يا شكافها يافت ميشودساس سيميسيد ها بـه راحتـي توسـط حـرارت بيش از حد دفع ميشوند ساس ها معمولا از طریق لباس یا چمدان پخش می شوند. آنها همچنین اگر روی تشک یا سایر مبلمان یافت شوند به انسان می رسند. به خصوص در مکان های اقامتی که بسیاری از افراد استفاده می کنند، خطر تماس با ساس زیاد است. نمونه ای از آن خوابگاه های دانشجویی است. همچنین اگر افراد زیادی در یک فضای کوچک با هم زندگی کنند، ساس ها راحت تر به مردم می رسند. ساس های ماده ها می توانند یک تا پنج تخم در روز بگذارند و ساس می تواند در طول زندگی خود بین 200 تا 500 تخم بگذارد. در دمای معمولی اتاق و با تامین غذای کافی، آنها می توانند بیش از 300 روز زندگی کنند. ساس ها می توانند به سرعت تکثیر شوند، بنابراین تشخیص زودهنگام برای کمک به جلوگیری از هجوم بزرگتر مهم است.

ساس ها نه تنها در فضای باز و محل کار، بلکه در مبلمانی که هر از گاهی یا با حیوانات خانگی خود می خریم نیز می توانند وارد زندگی ما شوند. در این مواقع برای از بین بردن ساس و جلوگیری از آسیب به پوستمان، باید خانه را سمپاشی کنیم و آن را از ساس پاک کنیم. ساس‌هایی که می‌توانند در خانه‌های ما مستقر شوند و ما را خیلی اذیت کنند، می‌توانند به نوعی با استقرار در داخل خانه از منبع خارجی و تکثیر در خانه‌ها به خانه‌ها حمله کنند.

سم برای ساسهاي بالغ قهوه اي روشن مايل بـه قرمـز، تخـت، بيضي شكل و بدون بال عقبي هستندساس بال هاي جلـويي كوچـك شـده و بـه سـاختارهاي لايـه ماننـد محـدود ميشوندساس حشرات بالغ تا طول 4 تا 5 ميلي متر و عرض 5,1 تا 3 ميلي متر رشد ميكننـدساس نيمـف هـاي تـازه از تخم خارج شده، نيمه شـفاف و داراي رنـگ روشـن تـر هستند و در طول رسيدن به بلوغ و پوست اندازي قهـوه اي تر ميشوندساس يك نيمف سم برای ساس بستر با هر سن كه بـه تازگي خون مصرف كرده باشد، داراي يـك شـكم نيمـه شفاف قرمز روشن هست و در حين هضم خون طي چند ساعت به قهوه اي و در عـرض دو روز بـه مشـكي مـات تغيير مي كندساس سم برای ساسهاي تختخـواب ممكـن هست بـا حشرات ديگر، مانند شپش كتاب، سوسك هاي كوچك، و يا سوسك فرش اشتباه گرفته شودساس با اين حال، زماني كه گرم و فعـال هستند، حركـات آنهـا بيشـتر شـبيه مورچه و مانند بسياري از سم برای ساسهاي واقعي ديگر، زمـاني كه خرد ميشوند يك بوي ناخوشـايند مشـخص سـاطع ميكنندساس سم برای ساسهاي بستر از فرومون ها و كـايرومون هـا براي ارتباط در رهستا مكانهـاي لانـه سـازي، تغذيـه و توليد مثل هستفاده ميكنندساس طول عمر سم برای ساسهاي بسـتر در گونه هاي مختلف متفاوت و همچنين به تغذيه آنها بستگي دارد

توجه

-آلودگي سم برای ساس بر روي يك تشكساس مردم بيشتر در معرض سم برای ساس در تخت هاي آلوده قرار مي گيرندساس حشرات معمولا در امتداد لوله هـاي تشـكي تجمع مي كنندساس مراحل مختلف را مي توان همراه با لكه هاي تيره فضولات مشاهده كردساس

گزش ساس چگونه بهبود می یابد

معمولا نیش ساس در 1 یا 2 هفته بهبود میابد برای تسکین علائم، می توانید:

1)         برای کاهش تورم و خارش میتوانید از کرم های استروئیدی با نسخه و یا بدون نسخه استفاده کنید

2)         برای کاهش خارش ویا سوزش جای گزش ساس را میتوانید از قرص های انتی هیستامین استفاده کنید

3)         برای تسکین درد و یا تورم میتوانید از مسکن های بدون نسخه استفاده کنید

4)         برای کاهش خارش وخواب راحت میتوانید قبل از خاب از بنادریل استفاده کنید

روش های دیگری که برای نیش ساس خوب است عبارتند از:

1)         میتوانید با نگه داشتن یه پارچه سرد یا یک کیسه یخ پیچیده شده لای حوله را محل گزش خارش را تسکین دهید

2)         میتوانید با ترکیب جوش شیرین با اب یک خمیر تبدیل کنید و ان را به صورت یک لایه نازک روی محل گزش بمالید

خرید سم برای ساس سم برای سوسک سم برای موش سم برای موریانه سم برای مارمولک

سم برای پشه

سم برای پشه

سم برای پشه

سابقه و هدف: با توجه به اهمیت سم برای سم برای پشه ها در بهداشت و لزوم کنترل آنان با استفاده از روش های غیرشیمیایی و سالم برای محیط زیست, ضمن مروری بر روش های زهکشی در کنترل سم برای سم برای پشه ها به نقد و بررسی آن اقدام گردیده است. هدف مطالعه حاضر مروری بر روش های زهکشی جهت کنترل سم برای سم برای پشه ها می باشد.مواد و روش ها: تحقیق حاضر به روش مروری انجام گرفت. با کاربرد واژه های کلیدی در اینترنت و سایت های مرتبط و نیز مجلات علمی پژوهشی داخل کشور, به زبان های انگلیسی و فارسی در طی سال های 1361 تا 1389, جستجوی مقالات و پژوهش ها انجام شده و در نهایت منابع واجد شرایط انتخاب و ضمن معرفی و نقد و بررسی و کاربرد آن در کشور اقدام گردید.نتایج: مشکلات ناشی از سم برای سم برای پشه ها و چگونگی کنترل آن در جوامع انسانی برابر با تاریخ زیستی انسان است. روش های زهکشی به دلیل استفاده ساده و بی ضرر و نیز اثرات ماندگار از چند دهه گذشته رواج داشته است. استفاده از سیستم های مختلف زهکشی در مناطق با سطح ایستابی بالا و پر باران به عنوان یکی از راه کارهای مناسب کنترل سم برای سم پشه کش ها موثر است.نتیجه گیری: با استفاده از زهکشی به جای روش شیمیایی می توان محیط زیست را پاک و سالم نگهداشت تا سلامتی و بهداشت جامعه انسانی که از اهداف اصلی سازمان ها و تشکیلات بهداشتی است, فراهم شود.ش

فیلم نیش زدن پشه

سم برای عقرب

سم برای عقرب
Desert Hairy Scorpion (Hadrurus arizonensis).

بهترین سم برای دفع عقرب

در ایران نسبت به سایر کشور ها تنوع عقرب بسیار زیاد میباشد که خیلی هم خطرناک و مرگ بار هستند در بیشتر نقاط ایران در منازل باغات و محل کار ها و … عقرب گزیدگی زیادی میتوان دید اما میتوان مرگ های ناشی از عقرب گزیدگی را نیز مشاهده کرد که بسته به سن افراد نوع عقرب گزیده و یا بسته به معالجه ان دارد را میتوان دید برای سم پاشی و از بین بردن تمامی نوع عقرب ها انواع سم های زیادی در بازار موجود میباشد اما ما از اعتبار سم ها مطمان نیستیم برای همین ما برای شما چند نوع سم معتبر بدون خطر و بسیار قوی که بتواند همه عقرب ها را ریشه کن کندو شما بتوانید ان را در همه جا سم پاشی کنید معرفی میکنیم :

سم عقرب کش پایروساید

سم عقرب کش پایروساید را میتوانید بدون تخلیه خانه و یا شستشوی وسیله های خانگی سم پاشی کنید سم عقرب کش بسیار قوی پایروساید مقاوم در برابر شستشو و باران های شدید  و بوی عجیب و زننده ای برای انسان ها ندارد  ولی برای عقرب ها یک بوی تیز و تندی دارد که با عث می شود  آنها سریع منطقه را ترک کنند  سم حشره کش و عقرب کش پایروساید  یک مایع عقرب کش قوی با بوی ناچیز و بدون رنگ است که سمی بسار قوی و بدون خطر به انسان و حیوانات است

نحوه مصرف سم عقرب کش پایروساید :یک لیتر از سم را در سه یا چهار لیتر اب مخیوط کنید نصف ان را در هفته اول و نصف ان را در هفته دوم سم پاشی کنید

سم عقرب کش پیگانیک

سم عقرب کش بسیار قوی  پیگانیک   مقاوم در برابر شستشو و باران های شدید  و بوی عجیب و زننده ای برای انسان ها ندارد  ولی برای عقرب ها یک بوی تیز و تندی دارد که با عث می شود  آنها سریع منطقه را ترک کنند  سم حشره کش و عقرب کش  پیگانیک   یک مایع عقرب کش قوی با بوی ناچیز و بدون رنگ است ک برای کشتن سریع  عقرب ها و جلوگیری از زاد وولد و جمعیت عقرب ها تولید شده است

نحوه مصرف سم عقرب کش پیگانیک :یک لیتر از سم را در سه یا چهار لیتر اب مخیوط کنید نصف ان را در هفته اول و نصف ان را در هفته دوم سم پاشی کنید

فیلم گرفتن عقرب سیاه

فیلم گرفتن عقرب سیاه

فیلم نیش زدن عقرب

نحوه تشخیص نر و ماده بودن عقرب

درعقرب, به جز چند گونه که دو شکلی جنسی دارند, در بقیه گونه ها اختلاف قابل توجهی بین نر و ماده مشاهده نمی شود. در جنس نر, طول شانه به طور معنی داری بزرگ تر و همچنین تعداد دندانه های شانه بیشتر از جنس ماده می باشد, ولی فاصله بین دو قاعده شانه در ماده از نر بزرگ تر است و در نتیجه از این صفات می توان در تشخیص دو جنس نر و ماده استفاده کرد. انواع عقرب ها ۸ پا دارند و نیش آن ها زهر آگین است که برخی از زهرها کشنده نیز می باشند. آن ها معمولا شب ها شکار می کنند و روزها در زیر سنگ یا سوراخ هایی در طول زمین و به طور کلی جاهای تاریک پنهان می شوند. غذا خوردن در عقرب ها گاهی تا ۲۴ ساعت هم طول می کشد آب مورد نیاز برای عقرب هایی که در نواحی مرطوب زندگی می کنند، از آب های جدا مانند دریاچه و رودها تأمین می شود و آن هایی که در نواحی خشک زندگی می کنند، آب مورد نیاز خود را از طریق بدن طعمه استفاده می کنند. برخلاف حشرات که عموماً تخم می گذارند، عقرب ها بچه می زایند که در اصطلاح علمی به آن «زنده زایی»  گفته می شود.  دوره ی بارداری در این جانور کوچک بسته به گونه ی عقرب می تواند بین ۲ ماه تا ۱۸ ماه متفاوت باشد. بعد از تولد، نوزاد عقرب روی پشت مادر رفته و تا زمان اولین پوست اندازی همان جا باقی می ماند. بعد از اولین پوست اندازی، عقرب های جوان مادرشان را ترک می کنند. هنگامی که توجه یک عقرب ماده، جلب می شود، جنس نر از انبرک‌هایی استفاده می کند تا خود را روی بدن جفت ماده، ثابت کند. بنابراین در حالی که انبرک های هم را گرفته اند، حرکاتی شبیه به “رقص” انجام می دهند. عقرب ها تخمگذاری نمی کنند. تخم های بارور شده در بدن عقرب ماده رشد می کنند. بسته به نوع عقرب، دوره تولید مثل ممکن است دو ماه تا دو سال طول بکشد.

فیلم نیش زدن عقرب

سم برای سوسک

نحوه سمپاشی سوسک های داخل لوله فاضلاب

سوسک های فاضلاب معمولا 3 الی 5 سانتی متر طول دارند و رنگ های بدن ان ها قهوه میباشد سوسک های فاضلاب میتوانند پرواز کنند سوسک های داخل فاضلاب داخل لوله فاضلاب دستشویی حمام  خطرناک و کثیف هستند و باعث بسیازی از بیماری ها تب اسهال و … میشوند سوسک فاضلاب می تواند تا چند روز بدون آب و غذا زنده بماند. سوسک هایی که در فاضلاب ها زندگی می کنند حشراتی تخم گذار هستند همین دلیل طول عمر آنها شش ماه می باشد. به راحتی نمی توان آنها را از بین برد به همین دلیل باید باید در سمپاشی سوسک فاضلاب از سموم قوی و درجه یک استفاده کرد که بتوان تخم های سوسک را هم به راحتی از بین برد.زیستگاه ترجیحی سوسک‌های فاضلاب، در میان مواد مرطوب و پوسیده در کف جنگل‌ها و کوچه‌ها و فاضلاب است. متأسفانه، باران شدید یا یک خط فاضلاب می‌تواند باعث شود این حشرات از لوله‌های فاضلاب، لوله‌های تخلیه و از طریق سینک یا فاضلاب کف بالا بیایند. آن‌ها در داخل خانه، به دنبال مناطق تاریک و مرطوب هستند، کابینت آشپزخانه، زیرزمین و غیره. از آنجایی که حمام مستقیماً به سیستم فاضلاب وصل است، اغلب صاحبان خانه ابتدا متوجه هجوم سوسک‌ها در حمام می‌شوند. برای از بین بردن سوسک های فاضلاب بسیاری از سم های قوی و معتبر در سایت ما موجود است که میتوانید با سمپاشی سوسک و یاترکیب با اب و ریختنان ها در فاضلاب ان ها را از بین ببرید و ریشه کن کنید

نحوه سمپاشی سوسک های داخل لوله فاضلاب

راه حل های دفع سوسک ریز

1)نگذارید محیط رطوبت داشته باشد

2)خانه را به طور مرتب تمیز کنید

3)غذاها را مخفی کنید

3)کف اشپزخانه را همیشه تمیز کنید

4)سطل زباله را مرتب خالی کنید